Wednesday 16 June 2021

Teknik Iklan Gerila

Nampaknya menulis lagi untuk kali ketiga pula. Nak share satu perkara asas dalam pemasaran. Asas ni saya rasa semua orang sudah maklum, tetapi secara teknikal dan praktikalnya bagaimana kan?

Begini ye, saya namakan teknik 52. Sebab apa 52, itu adalah rahsialah. Mana boleh kongsikan di sini. Jom kita teruskan. Andaikan anda pelanggan saya, anda suka saya tunjukkan satu produk saya sebanyak 52 kali ulangan, atau saya tunjukkan anda 52 kali juga, tetapi dengan produk yang berbeza?

Mana satu kesukaan anda. Bagi saya saya memilih pilihan kedua kerana pilhan pertama sudah pasti saya akan cepat jemu melihat produk tersebut sebanyak 52 kali disebabkan ia adalah produk yang sama.

Jika pilihan kedua, mata saya lebih segar sebab ia datang sebanyak 52 kali kepada saya dengan produk yang berbeza. Secara nalurinya saya akan membaca details salah satu daripada 52 produk itu kerana telah berjaya menarik minat saya dari segi spect barang, warna, dan jenis produk.

Yang bestnya kedua-dua teknik ini menelan kos yang sama sahaja tau dan pilihan kedua lebih meyakinkan saya untuk mendapatkan pelanggan daripada pilihan pertama. OK, itu sahaja saya nak kongsikan pasal teknik iklan gerila. Semoga teknik ini berjaya dan membuahkan hasil. Amin

 

No comments:

Post a Comment